lördag 29 augusti 2009

I´m moving on

Jag går vidare med mitt liv. Jag har träffat en underbar man som får mig att må bra inombords. Jag tvivlar inte på han. Det kanske alltid är så i början av en förälskelse men vi får se vad tiden utvisar.
Jag har fått så mkt stöd av mina vänner sedan jag kom tillbaka till Sthlm den 29 dec/08. Utan erat stöd hade det aldrig gått. Visst jag gjorde några snedsteg på vägen men jag tror att jag var tvungen till dom för att kunna gå vidare.
Jag har funderat mkt och skrivit här och i min privata dagbok. Jag tvekar inte längre. Jag vill vara glad, positiv och lycklig. Det känner jag mig nu.
Jag vet vad jag vill med mitt liv. Det känns så skönt att vara älskad av så många. Ni, mina riktiga vänner har visat er under denna period, jag är så tacksam för ert stöd. De andra kan jag vara utan under långa perioder och bara ha sporadisk kontakt med.
Jag har även börjat uppskatta livet och min kropp. Att jag ska vara snäll mot den. Med det menar jag att jag ska behandla den väl, låta den må bra. Jag börjar med att nu gå ner i vikt, det finns ingen mellanväg, detta ska funka. Genom att jag skrivit in mig på ITRIM går jag en kurs på ett (eller rättare sagt 2) år. Jag kommer att gå på gruppmöten varannan vecka. Få stöd därifrån och hjälpa mig själv att fortsätta. Efter att jag vägde mig i tisdags (25/8) och vågen visade 112, 4 kg istället för 118, 1 som det gjorde när jag vägde mig på hälsoanalysen (13/8). Jag började med måltidsersättningen på lördagen den 15 augusti. På 10 dagar gick jag ner 5,7 kg. Helt ofattbart men det är sant. Undrar vad det ska stå på vågen nästa gång?......hoppas på två kg mindre iallafall...=)
Jag har bara en önskan, den är att jag vill att alla jag älskar ska få må bra, älska livet.....vi har ju bara ett. Lev i nuet, det gör allting så mkt enklare....

Love ya all

1 kommentar:

  1. Det är så otroligt härligt att läsa vad du skriver. Du är värd att få må bra och vara lycklig.

    Jag kan inte annat än önska dig all lycka - med ITRIM, Sacke och allt som kommer in i ditt liv.

    Kramar
    Mia

    SvaraRadera