söndag 21 februari 2010

Tankar

Längtar
Önskar
Vill men får ej
Livet är ej mitt, jag lånar det
från vem vet jag inte ännu
Det känns som livet rinner iväg mellan mina fingrar
Helgerna går åt till tv och dator, jag orkar inget annat
Veckodagarna går åt till jobb och små utflykter för jag vill inte hem till soffan
Undrar om jag blir lyckligare av att bli smalare
hur jag ska bli det är min egen sak att klara av
Min morbror dog i början av Januari, livet är skört och värdefullt
varför misshandlar vi den så
Cancer

Tänker på dig

Love ya

1 kommentar:

  1. Att bli smal är inte något som garanterar lycka. Något som däremot kan bidra till lycka är att våga älska sig själv och våga tycka att man duger precis så som man är. Oavsett om man är lång, kort, smal, tjock, fyrkantig, trekantig, gul, blå, svart, vit, moderat, sosse eller vilken annan etikett man nu vill sätta på sig själv. Det enda som i slutändan betyder något är hur man uppfattar sig själv.

    Du ska veta att du har många i din omgivning som inte vill dig något annat är väl. Som tycker om dig precis så som du är, eller så som du väljer att bli.

    Om något gör dig illa, vänd dig ifrån den personen och låt den inte komma åt dig. Lättare sagt än gjort - jag vet, men inte desto mindre sant.

    Många varma kramar

    Mia

    SvaraRadera