onsdag 16 september 2009

Kurs

Ikväll börjar min kurs i finska för nybörjare. Visst jag kanske inte är en nybörjare men det är faktiskt 13 år sedan jag pratade flytande finska med mummu. Hon gick bort -96, sommaren. Min största förlust........att förlora ngn som jag älskade mest av allt på jorden. Vi hade några fina somrar i Rouvesi som jag aldrig kommer att glömma. Bara mummu och jag flera veckor ensamma.....i en liten stuga. Ibland ett rum, ibland trerummare och några ggr hyrde vi storstugan. Mina barndomsminnen kommer mest därifrån när jag börjar tänka efter. Jag skulle vilja återse Rouvesi och Haapaasari som campingen heter där.......men den dagen kommer.

Jag har haft en bra dag på jobbet. Sol på förmiddagen och molnigt efter lunch.......kommer några regnstänk men jag kan inte kalla att det har regnat......

Love ya all my friends......

3 kommentarer:

  1. T.o.m. jag började en kurs i finska för en herrans massa år sen. Det gick inget vidare...

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Är halvfinska. Önskar att jag hade fått förmånen att lära mig språket. Men pappa hade aldrig tålamod med mig... att traggla och att få lära mig

    SvaraRadera